«Αὐτὸς τὰς ἀσθενείας ἡμῶν ἔλαβε», π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν

«Αὐτὸς τὰς ἀσθενείας ἡμῶν ἔλαβε», π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν

Από ΕΔΩ: https://www.imaik.gr/?p=9345

Γιατί ὁ Ἰησοῦς , ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἦρθε στὸν κόσμο νὰ θεραπεύσει τὴν ἁμαρτία μὲ τὴν ἀναμαρτησία Του καὶ νὰ ὁδηγήσει τοὺς ἀνθρώπους σὲ κοινωνία μὲ τὴ θεία ζωή, ἐπιθύμησε καὶ ἀπαίτησε νὰ βαπτισθεῖ ἀπὸ τὸν Ἰωάννη; Γνωρίζουμε ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιο πὼς τὸ ἴδιο ἐρώτημα βρισκόταν στὸ κέντρο τῆς καρδιᾶς τοῦ Ἰωάννη. «Ἐγὼ χρείαν ἔχω ὑπό σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχη πρὸς με;» ( Ματθ. 3, 14). Ἡ ἀπάντηση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ἑξῆς:

Ὁ Χριστὸς δεχόμενος τὸ βάπτισμα ταυτίζεται μὲ τοὺς ἀνθρώπους, μὲ ὅλους τούς ἁμαρτωλοὺς ἀνεξαιρέτως. Ταυτίζεται μὲ κάθε ἁμαρτωλὸ ποὺ χρειάζεται συγχώρηση, σωτηρία καὶ ἀναγέννηση… Ταυτίζεται μὲ ὅλους καὶ μὲ τὸν καθένα μας. Μὲ τὸ Βάπτισμά Του δείχνει πὼς δὲν ἦρθε γιὰ νὰ κρίνει ἢ νὰ καταδικάσει, οὔτε γιὰ νὰ φέρει ἀντικειμενικοὺς νόμους καὶ κανόνες, ἀπὸ τὸ ὕψος τῆς τελειότητας καὶ Θεότητάς Του, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἑνωθεῖ μαζί μας ἔτσι, ὥστε γινόμενος ἕνας ἀπὸ μᾶς νὰ μᾶς καταστήσει μετόχους τῆς τέλειας καὶ ἀναμάρτητης ζωῆς Του. Ὁ Ἰωάννης ὁ Βαπτιστὴς ἔλεγε γι’ Αὐτόν, “ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτία τοῦ κόσμου!” (Ἰωάν. 1,29) . Ὁ Χριστὸς εἰσῆλθε στὸν κόσμο μας ὡς παιδί, καὶ μὲ τὴ γέννησή Του ἀνέλαβε καὶ οἰκειώθηκε τὴν ἀνθρώπινη φύση. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ἔγινε Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου. Καὶ τὸ ἔκανε αὐτὸ ὄχι γιὰ τοὺς δικαίους, ἀλλὰ γιὰ τοὺς ἁμαρτωλούς, γιὰ τοὺς ἀπολωλότες. Τοὺς ἀγαπᾶ μὲ θυσιαστικὴ ἀγάπη, τοὺς προσφέρει τὸν Ἑαυτό Του καὶ ὁλόκληρη τὴ ζωή Του. Ἐδῶ στὸ βάπτισμα τοῦ Ἰωάννου, Αὐτός, ὁ ἀναμάρτητος ἑνώνεται μὲ τοὺς χαμένους, ἐπειδὴ δὲν ὑπάρχει καμιὰ ἁμαρτία ποὺ μπορεῖ νὰ ὑπερβεῖ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά μᾶς. Μὲ τὸ βάπτισμά Του ἑνώνεται μὲ τὴ ζωὴ τῶν ἁμαρτωλῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἀκριβῶς ἀργότερα, στὸ τέλος Αὐτός, ὁ ἀθάνατος, ἑνώνεται ἐπίσης ἐλεύθερα μὲ τοὺς ἀνθρώπους στὸ θάνατο. Ὅλα αὐτὰ μαρτυροῦν πὼς ὁ Χριστὸς ἐπιθυμεῖ νὰ μᾶς σώσει μὲ τὴν ἀγάπη· ἀγάπη ὅμως πάνω ἀπὸ ὅλα σημαίνει ἕνωση μ’ αὐτὸν ποὺ ἀγαπᾶς. Σύμφωνα μὲ τὸν προφήτη Ἡσαΐα, “οὗτος τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν φέρει καὶ περὶ ἡμῶν ὀδυνᾶται… τῷ μώλωπι αὐτοῦ ἡμεῖς ἰάθημεν” (Ἡσ. 53, 4-5) .

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ
Saint
Σήμερα τιμοῦνται οἱ Ἅγιοι:
Πάντες Ἀμώς Ἱερώνυμος Αὐγουστίνος Ἐπίσκοπος ἹππῶνοςἈχαϊκός, Στεφανᾶς καὶ Φουρτουνάτος οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τῶν ἙβδομήκονταἩσύχιος ὁ Μάρτυρας Βίτος, Μόδεστος καὶ Κρησκεντία οἱ Μάρτυρες Δουλᾶς ὁ Μάρτυρας Γραῦς ἡ Μάρτυς Νερσῆς ὁ Μάρτυρας Ὀρτίσιος Δουλᾶς ὁ ἐν Αἰγύπτῳ ἀσκήσαςΛεωνίς, Λιβύα καὶ Εὐτροπία οἱ Παρθενομάρτυρες Ἰωσὴφ ὁ ἐν ΒηθλεέμἈβραὰμ ὁ Θαυματουργός ὁ ἐν ΓαλλίᾳΜελανὸς Ἐπίσκοπος ΒιβιέρΤρίλλος Ἐπίσκοπος ἐν ΟὐαλίᾳΛανδελίνος ὁ ἐν ΓαλλίᾳΔομετιανὸς καὶ Ἀδελίνος Κωνσταντίνος Ἐπίσκοπος Μπεβαί ΓαλλίαςΜιχαὴλ ὁ πρῶτος Μητροπολίτης Κιέβου καὶ πάσης ΡωσίαςΣάββας ὁ διά Χριστόν Σαλός ὁ ΒατοπαιδινόςΛάζαρος ὁ Μάρτυρας πρίγκιπας τῶν ΣέρβωνΓρηγόριος καὶ Κασσιανὸς οἱ Ὁσιομάρτυρες καὶ ΘαυματουργοίΣπυρίδων Πατριάρχης ΣερβίαςἘφραὶμ Πατριάρχης ΣερβίαςΣυμεὼν Ἀρχιεπίσκοπος Νόβγκοροντ καὶ ΠσκώφἸωνᾶς Μητροπολίτης ΜόσχαςΚύριλλος ὁ Θαυματουργός Στέφανος τοῦ Ὀζέρο καὶ Κομὲλ Ρωσίαςτῶν Ἁγίων Σέρβων ΝεομαρτύρωνὙπεραγίας Θεοτόκου πέραν ἐν τοῖς Μαρανικίου ἢ Μαρινακίου
Σήμερα Ἑορτάζουν τὰ Ὀνόματα:
Αὐγουστίνος

Βίτος

synaxarion.gr